Individuele trainingsbegeleiding

 

Individuele begeleiding naar sporter


“Van trainen wordt je niet beter!

Trainen alleen zorgt voor vermindering van je fysieke prestaties.

De combinatie trainen, rusten en eten staat wel borg voor resultaat.”

 


Bij de begeleiding van atleten (zowel de recreatieve– als de prestatiegerichte sporter) biedt Hartger een persoonlijk plan die past bij de wens van de atleet.
Het uitgangspunt is dat de balans tussen de combinatie trainen, rusten en eten in orde is.
Als één van deze zaken niet voldoende is, heeft de beleving van je sportieve inspanningen niet het gewenste resultaat.

 

Plan op maat

Bij de intake wordt een persoonlijk en reëel plan gemaakt op basis van:
- Wat voor type sporter je bent: recreatief of prestatiegericht
- Wat het gewenste doel is
- Op welke termijn je dit doel wilt bereiken
- Hoeveel tijd er beschikbaar is voor het trainen


Trainingsfilosofie Hartger


De trainingsfilosofie is gebaseerd op de souplesse-interval methode. Deze methode houdt onder andere in dat iedere training binnen korte tijd gevolgd moet kunnen worden door een nieuwe training.
Doel van terugkerende trainingsvormen is o.a. om gevoel te krijgen voor intensiteit, snelheid, coördinatie, kracht, lenigheid en souplesse. Dit zijn basis motorische eigenschappen die ieder mens in zich heeft. Ontwikkeling hiervan is erg belangrijk, ook voor het normaal functioneren van individuen.

 

In Hartger ’s aanpak zijn de Drie D’s van belang:


 Doelbewust
 Doelgericht 

 Doelmatig


Ken je doel, werk er naar toe en weet de weg hoe het te bereiken. Ik begeleid je graag hierin!

 

In 2018 heeft Hartger onder anderen Vitia Akkerman begeleid in haar training voor de Triathlon van Almere op 8 september 2018. Lees hier een persoonlijk verslag van haar ervaring.